Nevyriausybinės organizacijos „Šiaurės Lietuvos kolegija“ organizuotuose mokymuose „Jaunimo sėkmės laboratorija“ dalyvavo daugiau nei 100 Šiaulių miesto jaunimo atstovų. Kadangi vyko nuotoliniai mokymai, sudarytos sąlygos jungtis per Zoom programą ir dalyvauti didesniam nei planuota dalyvių skaičiui. Mokymų organizatoriai džiaugiasi dideliu susidomėjimu mokymais ir aktyviu jaunuomenės dalyvavimu, prie kurio efektyviai prisidėjo „Šiaurės Lietuvos kolegija“ išplėtotas bendradarbiavimas su formaliomis ir neformaliomis Šiaulių miesto ugdymo įstaigomis.
Nuotoliniai mokymai įgyvendinti pagal NVO projektų konkurse laimėtą projektą „Jaunimo sėkmės laboratorija: motyvaciniai patyriminiai mokymai Šiaulių miesto jaunimui“, panaudojant Šiaulių miesto savivaldybės skirtą finansavimą bei biudžeto lėšas. Projekto tikslas – įgyvendinti motyvacinius patyriminius mokymus „Jaunimo sėkmės laboratorija“, sukuriant Šiaulių miesto jaunimui turiningo ir naudingo užimtumo galimybes.
Mokymus sudarė 2 tematinės dalys:
1) Komunikacijos ir lyderystės „džiazas“ – kaip išmaniai jomis groti siekiant tikslų (Doc. Dr. Evandželina Petukienė, dirbusi naujienų portalo „Etaplius” marketingo vadove, yra Šiaulių universiteto docentė, VšĮ Mokyklų tobulinimo centro tyrėja, knygos apie lyderystę” Lyderystė organizacijos kaitai: įkvepiantis tango” bendraautorė. Apžvelgdama mokymų turinį ir patirtį lektorė doc. dr. E. Petukienė akcentavo, kad „Komunikacijos ir verslumo mokymai jaunimui visada kelia iššūkį pasitikrinti, kiek tu, kaip specialistas, sugebi perduoti dalykinį žinojimą Z kartai. Tai, kad jau po mokymų gavau keletą asmeninių žinučių padėkų nuo mokymų dalyvių, priimu kaip geriausią įvertinimą. Mokymų metodus pakoregavo nuotolinis formatas, dėl to sunkiau sekėsi mokymų dalyvius įtraukti dalyvauti aktyviau, todėl daugiau taikiau realių atvejų analizės metodą. Jie visada mokymų dalyviams yra labiausiai suprantami ir įsimenami. Į atvejų analizę įtraukti buvo ir mokymų dalyviai. Tai dar labiau padėjo įsisavinti, įsiminti mokymų turinį. Dirbant su jaunimu ypač svarbu įkvėpti juose patriotiškumą tėvynei, gimtam miestui, didinti atsakomybės prisiėmimą už veiksmus, kurie turi įtakos visai bendruomenei, kurioje jaunimas gyvena, mokosi, kuria savo ateitį. Todėl dalykinę mokymų informaciją lydėjo atitinkamas leitmotyvas.“.
2) Kūrybiškas verslumas: verslo idėjų generavimas ir kritinis vertinimas (Lektorė Aida Jankauskienė, Šiaulių universiteto dėstytoja, verslumo, entreprenerystės, verslo steigimo praktinių mokymų ir seminarų lektorė, startuolių konsultantė, verslo projektų ekspertė, kūrybinių sesijų moderatorė). Apibendrindama įgyvendintus mokymus lektorė A. Jankauskienė akcentavo, kad „Dalyviai susipažino su kūrybinio mąstymo naudojimu verslo idėjoms generuoti ir vertinti. Mokymosi metu dalyviai aiškinosi, kas yra kūrybiškumo procesas, kokie yra kūrybiškumo elementai, kokiomis savybėmis pasižymi kūrybiškas žmogus. Vyko įdomi diskusija, ar kūrybiškumui reikalingas aukštas intelekto lygis, ar vyrai yra kūrybiškesni už moteris, kodėl versle reikalingas kūrybiškumas? Šiaulių m. jaunimas, dalyvavęs mokymuose, supažindinti su grupinėmis kūrybinio mąstymo technikomis. Labiausiai dalyviams patiko „Šešių skrybėlių metodas“, naudojant šį metodą, pateikė daug kūrybiškų idėjų. Taip pat mokymuose pateikti patarimai, kaip kiekvienas individualiai gali skatinti savo kūrybiškumą, diskutuota apie asmeninius kūrybinio problemų sprendimo barjerus. Mokymų metu dalyviai gavo praktinius kūrybiškumo įrankius, kurie vėliau gali būti lengvai pritaikomi verslo idėjoms generuoti ir vertinti.“
Mokymų dalyviai teigiamai įvertino abiejų mokymų kokybę, turinio šiuolaikiškumą, naudotus interaktyvius mokymo metodus. Dalyviai akcentavo, kad mokymuose įgijo šiuolaikinių, būsimai karjerai ir asmeninių tikslų siekimui naudingų žinių, patobulino gebėjimus, kurie bus naudingi tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime.
Nevyriausybinė organizacija „Šiaurės Lietuvos kolegija“ ir ateityje ketina kurti bei įgyvendinti įvairias aktualias neformaliojo ugdymo programas bei mokymus, skirtus tiek jaunuomenei, tiek kitoms gyventojų grupėms, prisidėdama prie Šiaulių miesto socialinės, ekonominės ir kultūrinės pažangos.
Mokymai – Pokyčių motyvacijos ir „užnorinimo“ iššūkiai
Ar galima motyvuot kitą, kai pats esu pusiau motyvuotas? Ar netgi nusivylęs? Nebetikiu darbo prasme? Soc.darbe dažnas reiškinys – perdegimas. Tai lyg priešprieša nemotyvacijai, abejingumui –